2008-06-18

tankar gällande barn

Nu är det dags för en update.

Sommarlovets tre dagar som har gått har varit super! Jag som alltid varit lite skeptiskt inställd till att under en längre tid ofrivilligt umgås med individer som har svårt att uttrycka sig och samtidigt inte är högre än dörrhandtaget på en dörr, har nu börjat uppskatta dessa små liv som bara lever för stunden. Jag vill också vara ledsen och jätteupprörd en liten stund för att två minuter senare ha glömt bort alltihopa och skratta tills jag får ont i magen. Inte tänka så mycket.

Gällande kommunikationsbiten har jag också haft fel. Det är inte mer jobbigt att prata med barnen än med en större person. Snarare tvärtom. Man behöver inte läsa mellan raderna och de ord som utbyts är inte så komplicerade så man behöver fundera över vad som egentligen sades.

Imorgon ska vi dansa runt en midsommarstång med en krans av silkespapper i håret. Det blir nog kul!

p.s Jag har hört att ord i fetstil är bra för läsaren. vem det nu är.

3 kommentarer:

Josefin sa...

svinbrta med fetstil, jag fattar bättre ;)

Johanna sa...

Det ante mig ;D

Anonym sa...

Haha, Johanna har du börjat gilla Barrrn?!! (*jag säger alltid barrrn med väldigt många r för att uttrycka motvilja. Lite som med djurrr.)

Fast iofs kan de små äcklen lura en när man väl träffar dem, så är de sådär gulliga och sötnosiga så man bara vill äta upp dem. Usch!

// Lina