2007-11-04

höstankar

Så var en veckas lungn avklarat. Ärligt talat har jag ingen som helst lust att börja allvaret igen, jag trivs med att vara ledig och ta dagarna som de kommer, umgås med vänner och familj, spela super Mario, shoppa i samma omfång som förr, äta god mat, se på filmer och gå på härliga promenader i höstsolen. Mitt i allt carpe-diem snack borde jag ha pluggat bort diverse ämnen så inte det blir massor på en gång, ta lite i taget och få bort allt som ligger och väntar, vad det nu är? För faktum är at jag inte kommer ihåg. Med mig hem hade jag massa böcker med ett syfte som i vilket fall avsåg att jag skulle öppna dem, läsa dem, lära dem. Men not. Så i den bemärkelsen blir det sådär lagomt kul att komma tillbaka och inse att man fortfarande är lika mycket efter som jag antagligen var innan. En annan grej med att det här lovet är slut är att nästa lov som kommer är Jullovet (!), vilket känns oooootroligt långt borta. Men liksom hela hösten kommer veckorna tills dess vara här med stormsteg och innan jag vet ordet av är flera kurser avklarade och jag är nyss hemkommen från Paris.

Vad har jag ännu gjort i höst, egentligen?

Inga kommentarer: