2007-12-17

kramp

Ibland kommer man sig inte för helt enkelt. I brist på något "intressant" att uttrycka, eller kanske ä det den där fruktansvärda sjukdomen kända författare drabbas av, skrivkramp. Eller också är det helt enkelt så att jag tagit jullov. Det har jag gjort gällande mitt skolarbete iallafall och inte har jag dåligt samvete för det.

Låg med en fruktansvärd magont hela natten som prompt höll i sig till morgonen, men Johanna har inte råd att missa ännu en franskalektion så det blev till att maka sig upp gå dit snällt göra en hörförståelse då det alltför tidiga jullovets anländande gjorde sig påminnt, vilket resulterade i ett antagligen heltaskigt resultat. Istället för skola åkte jag hem för att försöka få bot på min smärta i magen. Jag doserade mig med ipren och en promenad till stranden där solen lyste mig i ögonen för att senare koka mig en kopp grönt té,avnjuta musik och en god bok, sedan bäddade jag ner mig själv i min fåtölj och bara var. Det är lite smått pinsamt, men det är ändå stunder som dessa jag uppskattar mest. Kanske börjar jag bli gammal och utmattad, eller också bara lat. Av vilken anledning det än är, så tycker jag om det.

Inga kommentarer: