2008-03-17

I don't like mondays #2

Jag var dum som trodde att hemma innebar slutet på bajsmåndag.

Det slog mig att ett bad var vad jag behövde, med det i åtanke gick jag och tappade upp vatten i badkaret och hade i lite badsalt som tydligen var kryddat med african wisdom (bara namnet antyder ju på rena rama huskuren...). Jag tände ljus som doftade av vanilj, och tog in en cd-spelare som gav ifrån sig lugnande toner och Lars Winnerbäcks ljuva stämma. Stämningen för den avslappning som komma skulle var total. Lung och med ett harmoniskt välbefinnande lägger jag mig i badet. Galen reser jag mig upp efter en halv sekund när jag till min förfäran upptäcker att varmvattnet hade tagit slut långt innan jag hoppat i.

Istället för att ligga i ett varmt bad, sitter jag nu här i stickad tröja och huttrar samtidigt som jag stirrar ont på den klädhög som antagligen är orsaken till att varmvattnet är borta...

Inga kommentarer: