2008-05-19

uppdatering

Lite halvtaskig uppdatering nu på sistone måste jag påstå. Men jag har inget vettigt att säga och dessutom är det mycket nu. Allmänt mycket. Årskurs två är snart slut med allt vad det innebär.

Till exempel har jag gjort mitt sista franska prov någonsin. Och den här gången är det på riktigt. Jag ska inte lura mig själv till att franska är skojigt att lära, för det är det inte. Det är mest traggla verbformer och pissigt svårt. Men jag vill inte påstå att jag ångrar mig. Någon gång kanske jag får använding för mina skills. Fast nu är inlärandet av detta språk i skolbänken, en gång för alla, slut. Finallement! Och om jag nu, ännu en gång skulle få för mig att lite franska sådär i slutet på gymnasiet vore trevligt, stoppa mig! Det är inget jag vill göra egentligen, antagligen har jag bara sett en fransk film eller bläddrat lite i en broschyr om Frankrike. Inget att ta på allvar.

Huh.
Kemi väntar.

1 kommentar:

Josefin sa...

Vi är fasen dumma som väljer franska steg 4 ;) haha!