2008-05-19

vad är kemiska formeln för kaffe?

på onsdag är det kemi prov, det innebär att jag har idag och i morgon på mig att plugga. Trots en elva-buss hem idag, så har jag inte fått tummen ur (eller hur det heter) och satt igång, ordentligt. jag har bläddrat i boken. Men att bara bläddra det är inget framgångskoncept vill jag lova. Jag har druckit kaffe för att bli pigg. Jag har promenerat för att bli pigg. Jag har tittat på ugly betty för att bli pigg. Inget hjälper. Min taktik när jag pluggar är ju just att kunna det jag anser att jag behöver kunna två dagar innan och sedan bara friska upp allt dagen innan, för att inte drabbas av hjärnstillestånd och total förvirring under provet. Men det verkar som det får bli ett annat upplägg den här gången.

Nu ska jag försöka med lite pannkakor för att bli pigg, mums!

Inga kommentarer: