2008-08-23

uppdate!

Nu är skolan igång igen, och med igång menar jag verkligen igång. Jag har räknat nio tal redan. Trots att sommarlovet passerade läskigt fort och allt verkar vara precis som förr (dvs innan den 13 Juni) har jag en känsla av att det här året kommer passera i ett hujj (eller, hur säger man?!). Men det blir nog bra, det är trots allt studentåret!

Gårsdagen spenderades på skogsvallen där vi försökte lära barn att spela fotboll i spöregn. Jag tror inte vi lyckades nämvärt. Det blev mer lekar i form av pepparkaksgubbar och kom- alla-mina-små-kycklingar (För övrigt existerar inte ordet höna i barnens värld, det heter rätt och slätt mamma-kyckling. Förståndigt tycker jag.). Men kul hade dem, och vi också för den delen. Sedan for vi till Elin för att umgås och länsa hennes kyl på taccos och hennes garderob på kläder. Borde verkligen också ta och städa ur min garderob. Till skillnad från elin, så slänger jag aldrig säckar utan möjligen två plagg. Tre på sin höjd, resten får vara kvar, trots att jag inte använt dem på över ett år. Jag har nog lite svårt för avsked. De kan ju faktiskt vara bra att ha någongång. Så istället för att tömma min egna har jag nu fyllt på med Elins gamla och snart drar vi till den där super affären där man får en påse för hundra kronor som man sedan får fylla med så mycket som möjligt. Dock skvallrade Emilia om att allt är värdelöst. Men vi får se, jag har ju en tendens till att vilja ha på mig det som ingen annan vill ;)

Hur som helst så slutade kvällen på Arena där Camilla skulle dansa, var ett tag sedan jag såg henne skaka sina lurviga. Har mest blivit snack, men nu blev det av och magaaaad vad duktig hon var!


Appropå dansa. Blir man inte glad på något vis utav den här lilla turnéen?

Inga kommentarer: