2007-07-12

en fyra pölsor med lomper

Igårvar det fotbollscup. Mitt arbetsteam kom sist. men det gör inget, för vi vann iallafall en av två matcher. Den första förlorade dem, eftersom det bara vr tre pers som kommit i tid. Vi andra hann lagom i tid till att få spela typ 5 minuter, förutom Siri och Tove. men dom såg iallafall bra ut. Väl på idrottsarenan som hade kunstgraes bjöds det på korv och lomper, gratis. Lomper är bland det konstigaste jag ätit. men så är det norskt också. Något slags potatisbröd som fastnar på insidan framtänderna. Hursomhelst var det gratis. Och gratis är gott tänkte jag och min kära sambo Tove. och åt gladerligen 4 stycken. Tilläggas ska även att norska pölser är betydligt matigare än svenska. så halvt jästa satte vi oss med sporty Laila och Zeda på tåget mot oslo S. Man vet ju faktiskt inte när vi får i oss mat nästa gång...

parantes: Igår målade jag ungar i fjeset igen. Det var en liten skitunge som nös rakt i mitt fjes. Jag bara kände hur bakterierna atackerade. Och om jag känner efter, så känner jag mig faktiskt ganska sjuk. :slutparantes

Inga kommentarer: