2007-07-15

In my bunnpris

En ljuvlig sovmorgon var det som var inplanerat för dagen. Istället blev det arbete. i pissvarma boden. Som tur var fanns det folk som tog hand om mig. Fyllde på vatten och dylikt så att jag inte svimmade.

Andra saker som var inplanerade under dagen var att jag skulle gå och byta mina felbokade bussbilljetter. Söndagen den 21a sa jag att jag ville åka från Oslo till Karlstad. Problemet var bara att 1. den 21:a är en lördag. 2. Försäljaren var inte så vänlig ochupplyste mig om detta. Istället antog hon att jag ville åka lördag. Vilket jag inte alls vill. Hemresan ville hon iallafall upplysa mig om att det rätta datumen för tisdagen är 24:e. Precis som jag planerade.

Dessutom är hela norge stillastående på söndagar. Endast bunnpris är öppet när jag slutar jobbet, men bunnpris har fett dåligt utbud. Ingen mjölk, inga småförpackningar med ägg, inget gott bröd. Bara kattmat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Johanna, vad har hänt med bloggeriäera? Och är du nu hemma från allt resande?
Från en undrande vän i Ulvsbytrakten