2007-07-09

Vart är Fetta-mi?!

Idag åkte isabelle hem, det var kul. eller ja, inte att hon åkte hem men att hon varit här. Vi hade massa mys och skoj. Så nu är min isabelle-längtan mättad.

Kul dag på jobbet iallafall.

liten norsk kille med annat etniskt påbrå: Har du sett Fetta-mi?
jag: Öhh va?! (vet inte vad jag ska tro)
liten norsk kille med annat etniskt påbrå: Har du sett Fetta-mi?
jag: Njae (ser mig omkring) har du tappat den här? (antar att han menar vattenflaska)
liten norsk kille med annat etniskt påbrå: Öh??
jag: eller va?
liten norsk kille med annat etniskt påbrå: Har du sett min bror?
jag: jaha, nej.

en stund senare kommer hans bror in
liten norsk kille med annat etniskt påbrås bror: har du sett Hamisch?
jag: Jajamen, Fetta-mi!

Väl hemkommen var Tove nypirecad och vi fixade makaroner och köttbullar. Sedan bjöd kycklingmannen oss på glass med ägglikör, coctailbär och citronkex. Väldigt gott. Han har sina talanger, den där kycklingmannen!

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)