2008-11-23

Så var det söndag igen.

Den här helgen har absolut varit i det lugnaste laget. En följd utav den förkyldning och magont som stalkar mig. Fredagen spenderades som sagt hos Sara med de närmsta och mitt nya fan, Whiskas-Wille. Blev dock senare än vad jag tänkt mig vilket resulterade i att jag sov bort ungefär hela lördagen. Men jag klagar inte. Att sova (eller snarare att vakna utvilad) är bland det skönaste jag vet.

Annat var det idag.

Upp med tuppen klockan nio för att åka till gamla hederliga Skattkärrsskolan och gå på utbildning gällande tillslag. Vem hade kunnat tro att det finns sååå mycket att tänka på när man bara ska skjuta iväg en boll? Och hur mycket det finns att göra fel på? Tre tappra tjejer ställde upp som "offer" för oss ledare att analysera. Dessa tre var långt ifrån dåliga skyttar, ändå kunde man gå in och rätta till nio saker på var och en av dem. Varför lärde jag mig aldrig något sådant när jag var aktiv? Tänk hur mycket skojigare det skulle vara om man visste exakt vad man skulle slipa på för att bli bättre. Om jag känt till "nycklarna" hade jag, som alltid "gick på känsla", kanske lyckats få någon form av kontroll på bollen och en och annan hyfsad träff...

Fick lunch där också. Mackor med mimosa sallad. Dvs ananas. Omedveten om detta åt jag gladligen. Vi får se hur jag mår om ett tag.

ho ho

Inga kommentarer: