2009-01-24

bussbravader

Det finns vissa tider då bussen ALLTID är försenad med fem minuter. Då det är mer regel än undantag. Detta i sin tur gör att man anpassar sig och befinner sig på busshållplatsen i lagom tid så att man ska hinna med bussen, som ju är fem minuter för sen. Sagt och gjort. Klockan fem i tolv ska bussen vara på sundsta-älvkullen. Jag skulle kunna räkna antalet gånger detta faktiskt inträffat under tre år på en hand. Vem hade då kunnat ana att den skulle vara på kroppkärr vid samma tid.
Vi missade bussen. Väntar istället i en halvtimme på 2ans buss för att åka in till stan och därmed fördriva lite tid, med tanke på att nästan buss går en timme senare. 2ans buss kommer från Universitetet vilket betyder att den är fylld med studenter och andra människor som precis fått lön och ska på krogen. Vi får inta ståplats framme vid busschauffören vilket inte riktigt var vad vi var upplagda för. Inne i stan går tiden ganska fort. Väl På 501an sitter de mest tragiska femtonåringar till Skattkärrsbor och spelar "musik" på sina mobiler. Och guuuuud vad jag älskar en kombination av en överremixad alice cooper och frizon-rap. Verkligen.

Hursom, hem kom jag, och somnade fort gjorde jag. Sedan var jag upp med tuppen för att träna. Det var länge sedan jag tränade benen så ordentligt. Eller ja, det var länge sedan jag tränade ordentligt över huvudtaget. Jag riktigt känner hur träningsvärken kommer krypande. Precis som det ska vara!

Inga kommentarer: