2009-01-30

saker som får mig att koka

Såg att Lina gjort en lista med saker hon stör sig på. Den idén snattar jag rakt av. Den här veckan har ju trots allt gått i humörsvängningarnas tecken.

9 saker jag stör mig på:

  1. Folk som är överdrivet besatta av reglerna när man spelar sällskapsspel.
  2. Folk som inte klarar av att förlora när man spelar sällskapspel (Ofta stämmer dessa människor även in på punkt 3.)
  3. Människor som tränger sig före i köer. Speciellt om köerna är korta.
  4. Mensvärk
  5. När ljudet ändras i hörlurarna på min mp3 och jag inte inser att det är på grund av att högtalarfunktionen har gått igång.
  6. Folk som spelar musik högt på mobiler/mp3.
  7. Folk som tycker att vissa beteenden är okej hos vissa personer, men inte hos andra.
  8. Mammor som tycker att sin unge är uuuurgullig när den skriker med en decibel som lika gärna skulle kunna orsaka diverse hörselproblem och sedan förväntar sig att alla i omgivningen håller med.
  9. Allt som har med kollektivtrafiken att göra. Busschaufförer som inte öppnar dörrarna där fram, människor som börjar leta efter pengar/busskort precis när de är framme vid busschauffören, bussar som kommer försent eller inte alls. Även punkt 3 ,6 och 8 är vanligt förekommande i samband med kollektivtrafik.

1 kommentar:

Anonym sa...

Je eller hur?! Hata småbarnsföräldrar på bussen, vad är det för sadism?
Och alla andra störiga 40+are till passagerare som ler lite överseende och säger nostalgiskt "Jaa, man vet ju hur det äär"
NEJ?! JAG vet Inte hur det är att ha ett galet vrålande monster iknät på en tre timmar lång buss/flyg/tågresa, och har Inte något överseende med detta!