2009-02-19

Det blir jag och Lars Ohly!

Jag tycker ofta saker och är snabb på att bilda mig en uppfattning om allt möjligt. Med andra ord har jag många fördomar. Det bästa vore ju såklart om fenomenet inte existerade. Men det gör det. Överallt. Och jag tycker det är mer okej så länge man kan erkänna att man haft fel om man skulle bli motbevisad. Det var iofs inte det jag skulle skriva om. Har den senaste veckan ett par stycken sådana där partitest för att se vilket parti man sympatiserar med. Tänkte att det kan ju vara bra att ha koll på. Jag ska ju trots allt rösta i nästa val. Även när det gäller politik kan jag ha åsikter hit och dit, utan att egentligen ha tillräckligt med kunskap och utan särskild eftertanke (fördomar...?) När jag gjorde testerna försökte jag tänka efter ordentligt vad jag tyckte i varje fråga och inte bara klicka sådär som jag brukar göra... Jag gjorde så gott jag kunde (slash orkade) och efter att alla frågor var avklarade, på tre olika siter, visade de olika testerna samma resultat i en jämn färgskala där den röda färgen dominerade starkt och blått var i underläge. Grönt tyckte jag tydligen om en del ocskå. Det fjärde testet krävde inga svar på kluriga frågor eller så, var bara att mata in sin bloggadress. Himla praktiskt, tyckte jag.

Men resultatet, det blev mer eller mindre detsamma.

Hej Vänstern!

Inga kommentarer: