2009-02-27

Ibland blir man tolv år igen


Igår var en bra dag. Det blev inget Gustavsvik och Örebro. Det slutade med att jag och mina Alsterflickor minus Nina (som är i Florida och antagligen har det fruktansvärt med äckligt dåligt väder och ingenting att göra...) hamnade på badhuset här i Karlstad. Jag vet inte när jag var där frivilligt senast. Men denna gången var det helt Okej. Okej är visserligen en underdrift i det här sammanhanget. Den här gången var det riktigt kul! Vi gjorde allt som man gör på badhuset i karlstad när man är sisådär tolv. Vi badade och blängde elakt på ungarna som hade åtta ringar när vi inte hade någon. Vi försökte ta oss upp på en sådan där leksak allihopa samtidigt. Men insåg snart att vi blivit för stora och gav upp. Sedan hoppade vi från femman. Tre av oss med en äkta entusiasm. Camilla var mindre lycklig men följde reglerna som sade att "Om man är 18 år kan man inte vända och klättra ner". Alltså var hon tvugnen att hoppa. Hon tog steget utanför avstatsen och gjorde ett par försök till att flyga utan större framgång innan hon nådde vattnet. Isabelle var inte heller entusiastisk över att falla de där metrarna men föll förr grupptrycket och ville inte vara den enda som inte hoppade så även hon tog steget men en minst sagt livrädd min. Men de båda fantastiska människorna överlevde hoppet och vi andra tre var mäkta stolta! Sedan köpte vi den där obligatoriska 10-kronors godispåsen, som vi liksom anno 2002 ångrade att vi ätit efteråt. Tre av oss fick efteråt ett sug efter att motionssimma. Motion är inget för mig och isabelle som gick och bastade istället.
Våran dejt avslutades med grymt god pizza på flamingo och balklänningsjakt åt Jossa som inte hittade någon hon tyckte om, fast hon var skitsnygg i alla hon provade.

Sedan blev det film med endel Italien-klasskamrater hos Adam. Micket trevligt!

Ja, det var en härlig dag igår. Nu tar vi helg och sedan drar vi!

Inga kommentarer: