2009-02-24

Detta är en rubrik!

Vad som styr vilket humör jag kommer vara på under dagen är sömn, mat och bussanslutningar.

Jag lyckades somna tidigt och oplanerat igår. Men det är lite så det blir när man läser i sängen... Sedan sov jag. Hela natten. Vaknade utvilad och kände att det skulle bli en bra dag. Och det var det fram tills dess att jag och min vapendragare gick av vid fel busshållsplats. Det kan gå an om man åker stadsbuss, men länsbuss mot slottsbron.. Nja. Jag såg hur vi fick stå där till imorgon. Som tur var blev det blev bara 20 minuter... Till Tove kom vi och hade en trevlig stund. På bussen tillbaka mot stan gjorde mitt humör sig påminnt om att jag inte ätit mer än två påsar popcorn på hela dagen. Och risken att jag skulle bli utan mat fram till klockan nio kändes inte jättelockande. Som tur var så blev inte fallet så. Jag hann med bussen hem, var lite irriterad på mamma (som oftast är offret för mina humörsvängingar) åt mat och var glad igen. Nu ska jag hälla i mig en kopp kaffe och snart blir det träning!

Det är sportlov, yey!

Inga kommentarer: