2007-04-23

Back on the road.


Har varit och utbildat mig i norge hela helgen med denna damen. Oj så mycket information på en gång. Och oj så mycket norska. tre dagar och inte en skymt av kronprins Haakon. Däremot hans bostad. Den som fick bo i en borg ändå...
Annars är Oslo en väldigt snygg stad. Jag tror jag kommer trivas. Området där vi ska bo i sommar är helt underbart.

  • 200 meter till Ullevaal stadion

  • 150 meter till närmaste tunnelbana/trekken

  • 4 minuters gångavstånd till ett stooort köpcentrum

  • 9 minunter med trekken till Oslo Centrum

  • ett enormt lyxigt område


jajamen, där ska vi bo, i ett lite smått skabbigt rum på 12 kvadrat!
Nu ska jag sitta och vrålplugga in Lille Lure, snacka med skatteverk och försäkringsbolag. Sen är vi redo to hit the road!
Med alla mina intryck under helgen kändes min säng som den bästa platsen på jorden. Men så kan man inte leva livet, utan upp och hoppa, äta en näringsrik frukost bestående av en knäckemacka med skinka, gurka och lite Keso. Sen intalade jag mig själv att jag är bra och sjöng en sång.
Sedan blev det på med träningskläder, till idrotten där Gympa-Jan ville att vi skulle springa 5km (!).
Med tanke på att min kondition har sjunkt kolosalt det senaste halvåret gick det rätt hyffsat. Det är bara den där järnviljan som driver en framåt som jag skulle behöva, iofs skulle en boll kunna driva mig framåt en hel del också. Men nu var fallet som sådant att både bollen och viljan saknades.
Annars skulle jag vilja gratulera mig själv till att jag tog mig i mål.
Inte nog med det, jag klarade även av ett it/op prov idag. Yeehaw!

dagens music: Sinead O'connor - nothing compares to you

ciao, Johanna
Posted by Picasa

Inga kommentarer: