2007-08-20

en helt ny människa

Okej. Nu är dagen kommen. Jag har hämtat krafter. Jag har tid. Jag är ensam. Alltså, jag pallar att blogga.
Det är lite konstigt att det inte blev så mycket bloggande under denna sommar, med tanke på att jag skapade bloggen med syftet att skvallra om livet borta hos mig, medans de andra personerna som är annars är delaktiga i mitt liv befann sig här. Ändå tolkar jag det som en bra grej. Jag hade annat för mig. Det fanns plats för mig även utanför Karlstad. och damned. I enjoyed it. Iallafall så här efteråt så hände det j'kligt mycket saker, trots att det inte blev så mycket fritid som vi kanske trott, och så mycket bus som vi skulle göra, när ingen längre kunde hindra oss. Det som hindrade oss var vi själva. Vi kände ansvar. Det är inte så rockigt att laga mat själv halv tio på kvällen när man ska upp och jobba dagen därpå. Det är heller inte så skönt att lägga ut halva månadslönen på taxi för att ta sig hem efter en kväll på ett uteställe där den restreande halvan av lönen spenderades på drinkar. Nej, faktum är att det svider rätt rejält. Det är dyrt att bo själv. Det är ännu dyrare att bo i Norge själv. Men det är en sjujäkla kul stad. För att inte tala om jobbet, sällan kände jag att jag inte ville hoppa upp för att pallra mig till jobbet. Det hände. Men inte ofta. Arbetskamraterna var softa, ledarna var toksköna och man träffade mycket folk. Mycket har hänt och mycket har jag lärt mig. Ibland kan distansen till människor även föra en mer isär. Men den kan även ha motsatt effekt.

Nu blev det lite smått jättedjupt. Poängen är iallafall att jag haft annat för mig än att blogga och att jag lärt mig saker.

Inga kommentarer: