2007-08-21

Dagens livsrapport

Gårdagen var den första dagen jag var hemma precis hela dagen på över 2 månader. Kändes skummt. Men behövdes, trots att jag inte gjort någonting på hela dagen, mer än att röja undan lite papper som samlade damm på mitt skrivbord så kände jag mig helt slut när klockan var 22. Febertermometern visade på 38.8. Med tanke på att jag istortsett aldrg ens har över 38 blev jag superorolig och hade alla världens konstigaste sjukdomar under mindre än en timme. Den mest realistiska sjukdomen somsusade genommin hjärna var körtelfeber (jag hade faktiskt svullna halsmandlar). det, eller hudcancer. Efter lite googling kändes hudcancer uteslutet eftersom det inte är något man drabbas av över en natt. Så nu återstod körtelfeber. Somnade dock med en gång för att vakna ca 5 timmar senare av att mitt ena öga kliade fruktansvärt. Gick upp, möttes av ett sjukt svullet öga, överdoserade mina clarityn, gick och lademig. vaknade två timmar senare igen, medicinen hade inte hjälpt. Det var nu även svullet under ögat. Dags för Betapred. in med 12 tabletter i munnen som sakta skulle smälta. ner i sängen igen, för att sova tills dess att tove ringde och väckte mig. Härligt att tala med henne iallafall. Våran fika blev inställd och vi taggar på imorgon. beror lite på om mitt öga är kapabelt att vistas inför folk. Det återstår att se. Och omfebern är borta, förståss. Nu visar termometern 37,1. Så än finns det hopp!

Inga kommentarer: