2007-09-20

en backup på mitt senaste år

Eftersom de ska ändra det system som nätverket här i Karlstad är uppbyggt på krävs det nya inställningar till de datorer vi har, vilket våra datorer inte är helt hundra på att de kommer att klara av. Så ryktena har snabbt spridit sig om att hela klassen ska få en ny uppsättning datorer. Vilket känns naaiz eftersom det även skvallras lite om att ljudet i dessa computers ska vara betydligt bättre än i dem vi har för tillfället. Pga denna omställning har jag nu tagit mitt förnufft till fånga och valt att backa up mina livsnödvändiga skolarbeten + några bilder jag inte vill mista.

4,3 Gigs slit på en skiva

Dessutom ska jag hinna backa upp några filmer eftersom dessa nya datorer inte vill inkludera en dvd brännare... och det är not naiiz!

Inga kommentarer: