2007-09-10

Give me all your money

Mitt besök på banken idag var väldigt givande. Två fjortis tjejer/kvinnor i övre tonåren (ca 18 ½)satt i soffan bredvid och konverserade angående sina plånböker varav den ena var helt enkel, svart och alldaglig (i deras ögon "något som de veeeeeerkligen måste göra något åt" och den andres var rosa med Betty Boop mönster. I mina ögon den vidrigaste jag skådat för dagen, i deras ögon den mest snygga på jorden. Fördomsjohanna trängde sig fram i min hjärna och kom fram till att dessa tjejer under deras högstadietid varit impopulära och inte förräns i sena gymnasiet fått utlopp för sina fjortisgener. En annan teori som fördomsfriajohanna vill lyfta fram är att de anske helt enkelt såg betydligt äldre ut än deras riktigt ålder. who knows.

Annars var mitt besök på banken tråkigare än någonsin. Eftersom jag sedan ett halvår tillbaka (30 April) tycker att administrationen på vissa banker (nordea) är usel så krävs det mycket för att jag ska uppskatta ett bankbesök.

Det var för övrigt samma man som hjälpte mig som sist jag var där i samma ärende. avmagnetiserat bankkort. Undra om han kännde igen mig. Det som följde var att bankmannen klippte sönder mitt bankkort.Hejdå pengar! Vi ses om en vecka eller så.

Inga kommentarer: