2008-10-07

Att framkalla foton nuförtiden

Häromdagen när jag fick ett erbjudande som var billigare än någonsin tänkte jag att nu minsann ska vi ta och framkalla foton från resor som gjorts under året, det är ju trots allt roligare att ha fotografier i pappersformat än i ettor och nollor. Lättare sagt än gjort. Bara att lista ut vilken typ av bankkort jag har var ett problem i sig. Det står Visa på kortet. Då kan man ju anta att det är ett Visa kort jag har. Men icke sa nicke. Det ville inte fungera. Inte heller de andra alternativen jag trodde mig ha. Slutade med gammal hederlig Bg-överföring. Jag för över, pengar dras och jag loggar in för att slutföra beställningen. Men vad händer? Absolut ingenting! Där finns inget som tyder på/bekräftar att pengar faktiskt dragits från mitt bankkort. Istället känner jag mig extremt lurad.

Men så idag, när jag loggar in för att kolla mailboxen får jag syn på ett litet mail som säger att betalningen är accepterad och att jag nu kan beställa alla mina foton till ett superpris! När jag ska slutföra beställningen och betala har summan gått från super till bra då det tydligen tillkommer en massa behandnlingar, andra format och frakt. Men men. Pengarna har inte dragits i onödan och jag ser fram emot att få se fotografierna IRL, som man säger.

Jag kanske börjar bli gammal, men var det inte lite lättare förr att framkalla foton? Nu hoppas jag på att de hittar hela vägen hem till mig utan att jag ska behöva åka på en massa andra äckliga avgifter.

Inga kommentarer: