2008-10-06

uppvaknande

Orkeslösa dag! Vaknade för sent för att slippa stressa. Men klockan var ju redan för mycket, vad gör det om klockan blir lite mer, tänkte jag och sov en liten stund till. Dumt gjort insåg jag senare när jag lugnt ätit min gröt och avnjutit morgonkaffet. För inte hade jag klätt mig eller packat jympakläderna. Inte heller lagt ned datorn. Just när jag ska till att rusa ut genom dörren inser jag att busskortet är i den andra jackan. In för att hämta det och mp3n, sedan ut igen för att låsa dörren. Den här gången är det nycklarna som saknas. Upp för trappan springer jag med packning. Rota fram nycklar, ned, ut, låsa dörren och bege sig av till skolan. I tid kom jag trots allt och ingen större skada skedd, men att stressa runt sådär på morgonen är inget skönt sätt att börja dagen på. Faktiskt.

In ten: Private Practice
Sedan: Renässansens litteratur...

1 kommentar:

Elin Boström sa...

Jajjamen så kan det bli! sömntuta;D