2008-10-08

Att se en bonde söka fru

Nu är allt som vanligt. Idag hade jag mitt första riktiga prov för den här terminen. Och med detta följer resten. Matte nästa vecka, religion veckan därpå, lite inlämningar på det och så vidare, och så vidare. Det var kul med "ledighet" så länge det varade!

Inte nog med att proven börjar, det gör även Bonde söker fru. Med andra ord kommer Isabelle och Sara var totalt icke kontaktbara onsdagar 20.00-21.00 hädanefter. Sara kommer dessutom hitta en bonde eller dennes potentiella fru/man att citera och härma nästkommande år. Jag, Elin och Tove som också tittar och roas av programmet, men inte lika hängivet, kommer skratta åt henne då hon gör dessa imitationer extremt bra. Isabelle kommer att skratta extra mycket eftersom hon också kan replikerna utantill då hon sett repriserna tre gånger och skrivit in "Bonde söker fru" i sökfältet på YouTube en och annan gång. Isabelle kommer även be Sara framföra vissa scener ur programmet. Sedan kommer hon skratta tills hon inte kan stå upp längre. För visst är bonde söker fru ett mysigt program och jag ser fram emot kvällen. Men kanske ser jag mest fram emot att träffa de andra efter ett avsnitt och höra på Isabelles och Saras diskussion om vem som har sötast djur och fulast dialekt.

Inga kommentarer: