2009-03-21

borta bra, hemma bra

Efter krångel med flyg kom alla 20 TIME-elever tillbaka till Karlstad. Vistelsen i Italien har gjort att man lärt sig uppskatta de faciliteter som vi har här hemma betydligt mer. Varmvatten framför allt. Det känns lite läskigt att de där 2,5 veckorna gick så fort. Poff sa det, så hade alla dagarna passerat.

Idag försov jag mig. Skulle befinna mig i våxnäshallen klockan 9.00 var tanken. Eller ja, tanken var åtminstone att jag skulle vakna klockan åtta och känna efter om jag orkade gå. Så blev inte fallet. Jag vaknade 8.50 och insåg att jag inte skulle hinna, så jag somnade om. Det var himla skönt. Jag har saknat min säng. Dagen idag har varit världens slappisdag. Trots att jag har tusen saker att göra har jag lite semesterfeeling i mig. Den känslan behåller jag gärna helgen ut för något säger mig att nästa vecka kommer bli en helvetisk vecka med inlämningar hit och dit... Kanske orkar jag vara duktig tjej imorgon och göra bort en del saker. Men det blir imorgon i sådant fall. Nu ska jag käka paj och sedan ska Robin, som tagit körkort i min frånvaro, plocka upp mig för en film. Yey!

Inga kommentarer: