2009-03-18

Rapport: Fishbull - italien, dag 16

17 dagar senare och det är dags för hemfärd. Eftermiddagen igår var idyllisk. Vi satt på en mur utanför biblioteket här i staden (som är gammalt och känt, och lockar därmed många turister) med eftermiddagssol i ögonen och åt världens godaste glass för ca 9:e gången. Inget jag vill byta ut mot kyla och snö (?)...

Imorgon blir det så i alla fall och det är inte så mycket mer vi kan göra åt saken. Även om Luca försökt, då de planerat arbete åt oss. Men jag måste också erkänna att jag saknar min egna säng, familj och vännerna lite granna. Faktiskt :)

5 kommentarer:

Elin Boström sa...

Jag kan trösta er med att snön smälter som attan och solen skiiiner! En liten tröst i alla fall...

Johanna sa...

Halleluja! Gud har slutat motarbeta oss. Hoppas det håller i sig! JIHOOOO :D

Anonym sa...

Solen skiner vackert idag, det är blå himmel och fåglarna kvittrar! Kan nästan inte bli bättre. Så på med solbrillorna nu ;)

Elin Boström sa...

solen skiiner fortfarande! När kommer ni??

Johanna sa...

Härlig rapportering från er sida. Det uppskattas! Är i Karlstad nu. Kom hem 12 igårkväll efter krångel med flyg. Har inte sett solen ännu. Igår var det mörkt och nu har den gömt sig. Hoppas på förbättring!