2007-10-11

framtidsförvirrad

Nej, jag blev inte klokare av att besöka universitetet. Snarare tvärtom. Hur ska man veta vad man vill bli i alla dessa val? Finns ju så mycket som verkar kul! IT-design kändes ju ganska mycket jag. Ett samhällsorienterande program med mycket IT och utformning av websidor. Plus lite programmering som är kul på sina håll det med. Fast hur många vet vad en IT-designer gör, egentligen? Det är bättre att gå ett program som folk känner till. Man ska inte säga något annat. Så den tredje frågan, pallar jag med ett helt ny startat program, igen? Och för det fjärde. Karlstad. helst inte. Data- eller civilingenjör verkar ju alltid bra. brett och välbetalt åtminstone.
Men vill jag verkligen greja med sådant här, eller är det bara som jag tror, eller känner jag bara att det är något som jag borde göra eftersom jag annars skulle ha pluggat röven av mig här och nu helt i onödan?
ja, ja. Jag har 1½ år kvar innan studenten, men jag vill ha allt klart, kanske inte hela min framtid men åtminstone så jag har ett mål att sträva emot.

damn, att vi inte har något familjeföretag...

Inga kommentarer: