2007-10-24

Majs, ris och vete

Ännu en lektion i historia. Denna gången ska vi lära oss hela världens historia mellan en herrans massa år. Läroplanen vill att vi efter ha läst avsnittet om majs, vete och ris skall:


  • känna till grundläggande drag i den historiska utvecklingen

  • beskriva grundläggande drag i den historiska utvecklingen och visar på olika krafter som styrt och styr den historiska processen

  • utgå från centrala historiska begrepp för att klarlägga förutsättningar och drivkrafter för människor och samhällen i olika tider och i olika kulturer


Nämnde jag att vi bara har den här lektionen på oss?

Skitupplägg. Jag vill ha vanlig historia! Med papper och penna, inte dator. Jag vill läsa i böcker, inte Power Points. Jag vill lära mig något, här och nu, inte hemma dagarna innan provet.

Förövrigt är nätet på skolan helt fucked up. it's going to be a veeeery looooong lesson...

Inga kommentarer: