2007-10-18

mystiska tunnböd och fitnesskor

Huset var tomt när jag kom hem från skolan. Inget konstigt med det kan man tycka, och det var det inte heller. Det som däremot var konstigt var den mystiska upptäckt gällande påsen med grova tunnbröd, den var inte stängd, har man en mor som är väldigt ordentlig av sig så är observationer som dessa oerhört oroväckande. När jag sedan möts av att kontakten till kaffebryggaren fortfarande är i blir oron enorm. Min mor har en hype gällande att alltid dra ur alla kontakter när objektet inte annvänds, speciellt nu som min farmor glömt det och fått en smält sladd. En halvtimmes oro lugnades snabbt när mamma kom hem och försäkrade att allt var som det skulle. Och med sig hade hon exakt de dojjor från Nike som jag spanat in och suktat efter. Nu blir handbollsskorna utbytta mot äkta fitnesskor. Och jag blir Friskisnerd.
Tack mamma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoho, jag var på friskis idag och kastade fram käcka 350 kr (det var ju lite bråttom, fyller ju 18 imorron)
då kläcker människan att hon ska 150 kr till för "medlemsskap" och plastkort?! Jaha, tänkte jag kan ju vara bra att vara medlem då jag ska köpa terminskort efter jul, men näerå KALENDERÅR kallar dom det!!! Bedrägeri tänkte jag och marscherade ilsket ut. Så jaa, även detta år blir i fetmans tecken. Tack friskis! Puss Lijna

Johanna sa...

Men what?! Till mig var det inget gnäll om saken alls. För mig gällde det från den dagen jag köpte mitt kort. dock slog jag ju på stort och drog till med ett årskort.