2007-06-12

Frihet under ansvar

Allt är slut, finito, over. Och det känns så jäkla bra! Nu är det två månaders frihet tillsammans med Tove som gäller. Två månader.
Under dessa 9 veckor eller så ska jag även hinna vila upp mig och hitta krafter inför ett nytt läsår. En ny fysikkurs, Kemi och Matte C. För att klara av det behöver jag en motivation som är på top. En strategi. En plan. Jag ska sluta upp med att lära mig hela kursen en vecka innan slutprovet. Det är bara dumt. Jag ska ta tag i problemen när dom dyker upp. Jag ska sluta skjuta upp saker. Jag ska ta mig tid för skolan. Samtidigt ska jag ta mig tid för allt annat som jag inte tagit mig tid för tidigare.
Till hösten.

Innan det ska jag leva som jag vill, njuta av en sommar och livet som hör till, jobba mycket, bada, umgås, upptäcka, gå på konserter och kanske framför allt, lära mig ta ansvar.

Carpe diem, som man säger!

Inga kommentarer: