2007-06-07

Riktiga sommarplågor.

Nu är sommarplågan här. Den gamla hederliga sommarplågan. Den som alltid drabbar mig i början av sommaren. Inte ens en daglig dos av morötter hjälper. Jag talar inte om den musikaliska sommarplågan, nej, jag talar om en plåga i form av soleksem. Trodde ändå att jag skulle slippa undan dem i år. Hah, in my dreams! Nej, armarna börjar klia och bli rödflammiga. På med diverse salvor så lägger det sig såsmåningom. Synd på så fina dagar dock. :)

Har även tagit en sväng förbi optikern idag. Det är verkligen dags för nya glasögon nu. Min översynthet har övergått till närsynthet och mina 5 år, knappt använda, glasögon ska gå i graven.Håller på att prova ut några nya just nu. Får bli två par i en ren förhoppning av att jag kommer annvända dem mer, ett par "diskreta" och ett par "rejäla", sköldpaddsmöstrade. tror jag. Linser kommer ju inte längre på tal med tanke på min allergi. ATt jag fortfarande har glasögonkomplex trots att de varit med mig sedan fyra års ålder gör inte saken bättre. Vi har liksom aldrig kommit överens mina glasses och jag. Men kanske, förhoppningsvis med mina nya ska jag lära mig.

Glasögon är grejen! Det är det. Jo.

Det är bara att vänta och se!

Inga kommentarer: