2007-06-30

Älg

det tidigare inlägget var nog lite väl internt mellan migsjälv och jag. Så never mind. Igår var iallafall helt okej. Träffade en svenne 30+ som ville slå sig till ro med fru, barn och villa. Och där stod jag, 17 mitt i deras problemas och försökte verka klok. Goasch. Upptäckte även att det bor en och annan snygging här trots allt. Inte bara misslyckade nordbor. Eftersom stället heter nordnorsken så är det främst norrmän från långt upp i norr som bor här. och dom är inte alls enkla att förstå sig på. De pratar som en blanding mellan svenska, norska och finska. Öl tycker dom om väldigt mycket. Och tanken har slagit mig att dessa nordbor egentligen är synonymer med våra norrlänningar.

no offence Jennie ;).

p.s Killen med extra ost är fortfarande borta. Jag börjar bli lite orolig snart. tänk om det har hänt något, nu när han har semester och allt!

Inga kommentarer: