2007-06-26

kom så ska jag måla dig i ansiktet!

igår stod ansiktsmålning på mitt jobbschema. shit tänkte jag oh såg framför mig hur barn som i mina ögon skulle liknat en tiger grät av förskräckelse av den orangea färg de hade i ansiktet. Jag kände att jag behövde lite extra power och sprang fort in på skopunkten och köpte tre par skor (skorna är för övrigt myket billigare här).
Väl på jobbet fikk jag en lugnande beskrivning utav min kollega som visade sig vara ansiktsmålningarnas kung herself. fy sören (fy satan på norska) var min tanke innan jag låste upp dörren till min bod. Men oj vilket slöseri att vara nervös för detta, jag visades vara naturbegåvningen för ansiktsmålning personifierad. målade hejvilt folk till prinsessor, spidermans och en och annan snödrottning. En tjej kom till och med fram och frågade om jag gått på kontskola. hon skulle bara veta tänkte jag och svarade något i stil med "njaej, ikke direkt men jag har läst en och annan bildkurs" samtidigt som jag tänkte tillbaka på de tre års obligatoriska bildundervisning man genomgår i högstadiet.

efterpå köpte jag och tove godis. Vilket visade sig vara ett dåligt köp eftersom det kostade 11.90/hg. Hur som haver. Gott var det iallafall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tihi, snygg övergång där med konstskolan!!! Du vet hur man hanskas med barn! Haha, fick väl lite träning förra året, fast då slogs vi väl mest med dem?! xD
Ja oschlo är ju skoj , men billiga skor alltså? Alltid bra att veta, när man har en bror som bor i krokarna.
Vi ses hurru!
Pusspuss Lina

Johanna sa...

jamen visst, du anar inte hur mycket jag egentligen lärde mig förra sommaren. Barn och jag är som soulmates numera. Ja, skona är helt super. och jag har redan sett ut tre nya par som ska bli mina när lönen förhoppningsvis kommer nästa vecka!