2007-05-24

Ge mig något starkare

Då var det dags igen. Ännu en allergisk reaktion inträffade på franskalektionen. Det bar av hemåt med buss där jag träffade Elin som skrattade snällt åt mig. Hon är iofs van vid att mina ögon ändrar utseende lite då och då. Men nu är jag trött på det här på riktigt. Kan ingen komma fram till exakt VAD det är jag reagerar på? Det är ju inte så lätt att veta vad man ska undvika. eller också är det helt enkelt så att jag reagerar på det mesta och därmed ska undvika allt.
Väl hemma möttes jag av en La Redoutekatalog. Den lusläste jag med ett öga samtidigt som jag avnjöt en kopp kaffe. Sedan tog jag en promenad med Isa som också skrattade åt mig. På vägen träffade vi Ida och Persson. Dom skrattade ännu mer.
Ge mig något starkare, Något som fungerar, medicinsatan!

Inga kommentarer: